اخلاق هوش مصنوعی : چگونه بازاریابان و تبلیغ کنندگان باید آنها را مدیریت کنند؟

0 دیدگاه
ویدیو
Rate this post
اخلاق هوش مصنوعی : چگونه بازاریابان و تبلیغ کنندگان باید آنها را مدیریت کنند؟

اخلاق هوش مصنوعی و رعایت آن توسط بازاریابان

اخلاق هوش مصنوعی یکی از موضوعات مهمی است که در حال حاضر در حوزه هوش مصنوعی مورد توجه قرار گرفته است. بازاریابان نیز به عنوان استفاده کنندگان از ابزارهای هوش مصنوعی، می بایست از رعایت این اخلاق در فعالیت های تبلیغاتی خود برای جلب مشتری و فروش محصولات و خدماتشان، پیروی کنند.

 

اخلاق هوش مصنوعی ( (ai چرا برای بازاریابان مهم است؟

اما بسیاری از مردم هنوز کاملاً به هوش مصنوعی اعتماد ندارند. عدم شفافیت و عدم تطابق در نتایج می تواند از پیشرفت فناوری جلوگیری کند و اجرای یک چارچوب اخلاقی هوش مصنوعی می تواند آن را اصلاح کند.

به عنوان مثال، یکی از مسائلی که در رابطه با اخلاق هوش مصنوعی مطرح شده است، وجود تبلیغات ناشناس در شبکه های اجتماعی است که به کاربران پیام های تبلیغاتی نمایش می دهند، اما نمی‌گویند کدام شرکت یا برندی هستند. این مسئله به طور کلی می‌تواند روی کارآیی تبلیغات منفی تاثیر بگذارد و باعث افزایش سطح اعتماد به محصولات و خدمات بازاریابان کاهش یابد.

همچنین، برای رعایت اخلاق هوش مصنوعی، بازاریابان باید از الگوریتم هایی که قادر به تحلیل و پی بردن به داده های شخصی کاربران هستند، با احتیاط استفاده کنند. به عنوان مثال، ارسال ایمیل های تبلیغاتی به کاربران بر اساس اطلاعات شخصی آنان بدون حضور دقیق آنان در لیست ارسال، ممکن است باعث نارضایتی کاربران شود و به عکس از هدف بازاریابی خود دور شوند.

با کلیک بر روی لینک های تبلیغاتی، کاربران ممکن است به سایت هایی هدایت شوند که محتوای نامناسب دارند. برای رعایت اخلاق هوش مصنوعی، بازاریابان مسئولیت دارند که اینگونه سایت ها را فیلتر کرده و به کاربران خود نشان ندهند.

در کل، بازاریابان برای رعایت اخلاق هوش مصنوعی، باید از مواردی مانند شفافیت در تبلیغات، استفاده با احتیاط از داده های شخصی کاربران، فیلتر کردن سایت های نامناسب و ارائه اطلاعات صحیح و دقیق در تبلیغات خود، پیروی کنند.
اینروزها از هوش مصنوعی بطور فزاینده‌ای برای جا انداختن موسیقی، نوشتن برنامه‌های استراتژیک، ساختن تصاویر یا هنر و بهبود زندگی و کسب‌وکارمان استفاده می شود.
اخلاق هوش مصنوعی بخشی از اخلاق تکنولوژی است که به صورت خاص به ربات و هوش مصنوعی مربوط می‌شود، و بیشتر راجع به نحوه رفتار و عملکرد انسان با هوش مصنوعی و بالعکس آن است.

 

وضعیت هوش مصنوعی در سال 2023

در این مطلب، در مورد اخلاق هوش مصنوعی و اینکه چگونه تصمیم‌گیری اخلاقی می‌تواند این فناوری را بهبود بخشد، بحث خواهیم کرد.

اخلاق هوش مصنوعی چیست؟
چرا اخلاق هوش مصنوعی مهم است؟
بزرگترین نگرانی های اخلاقی هوش مصنوعی
مزایای هوش مصنوعی اخلاقی
اخلاق هوش مصنوعی چیست؟
اخلاق هوش مصنوعی دستورالعمل‌های اخلاقی برای استفاده مسئولانه و توسعه فناوری هوش مصنوعی است.

 

اخلاق ai چیست؟

این سیستمی است که توسعه دهندگان هوش مصنوعی باید برای ارائه خدمات بهتر به مردم و در عین حال به حداقل رساندن پیامدهای منفی داشته باشند. فناوری فقط می تواند به همان اندازه کارآمد باشد که ساخته شده است و باید از یک دستورالعمل جهانی پیروی کند تا از پایگاه کاربر خود بهره مند شود.

 

چرا اخلاق هوش مصنوعی برای بازاریابان مهم است؟

استفاده از اخلاق در هوش مصنوعی برای جلوگیری از سوء استفاده از فناوری ضروری است. بدون یک چارچوب اخلاقی پشت آن، هوش مصنوعی می‌تواند منجر به تهاجم به حریم خصوصی، سوگیری نابرابر، و خطرات دیگری شود که بسیاری ممکن است هنگام شروع استفاده از آن در نظر نگیرند.

بیایید برخی از بزرگترین تمرکزهای اخلاقی در هوش مصنوعی را که توسعه دهندگان باید در زمان تکامل آن اولویت بندی کنند، بررسی کنیم.

 

بزرگترین نگرانی های اخلاقی هوش مصنوعی

بزرگترین نگرانی های اخلاقی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی مانند هر پیشرفت فناوری دیگری است که نیاز به دستورالعمل دارد. بسیاری از متخصصان در حال حاضر می توانند عواقب استفاده از ابزار را بدون ملاحظات اخلاقی ببینند. کوین والش، مدیر محصول HubSpot و پاول روتزر، بنیانگذار PR 20/20، درباره نگرانی‌های اخلاقی برای آینده هوش مصنوعی صحبت کردند.
متخصصان با پیشینه‌ها و صنایع مختلف باید نکات زیادی را در نظر بگیرند زیرا هوش مصنوعی را در استراتژی خود وارد می‌کنند، و ما برخی از بزرگترین نگرانی‌های اخلاقی در هوش مصنوعی را مورد بحث قرار خواهیم داد.

 

1. حفظ حریم خصوصی و امنیت

ما با یکی از ویراستاران وبلاگ بازاریابی HubSpot، مارتینا برتوس، مصاحبه کردیم تا دیدگاه او را در مورد این نگرانی بدانیم، “این می تواند اعتبار برند را تحت تاثیر قرار دهد اما پیامدهای قانونی نیز به همراه داشته باشد. برای سازندگان محتوا و هنرمندان، ترس واقعی از سرقت مالکیت معنوی وجود دارد. آیا می توانم اطمینان حاصل کنم که محتوای من در برابر هوش مصنوعی محافظت می شود؟

هوش مصنوعی ابزاری ارزشمند و صرفه‌جویی در زمان است، اما اطلاعاتی که برای بهبود استفاده می‌کند تضمینی برای محافظت نیست. میزان داده‌های شخصی که کاربران ناآگاهانه برای راه‌حل‌های هوش مصنوعی ارائه می‌کنند فاش نشده است – و ممکن است از مالکیت معنوی غیرمجاز برای کار استفاده کنند. بدون دستورالعمل‌های اخلاقی، می‌تواند منجر به نقض داده‌ها، تضاد قانونی و سایر سوء استفاده‌ها شود.

 

2. نگرانی های رفاه اجتماعی و محیطی

سیستم های هوش مصنوعی می توانند بر رفاه فردی و محیطی تأثیر بگذارند. توسعه دهندگان این فناوری باید به وضوح اهداف فناوری را که ایجاد می کنند برای از بین بردن ابهام مشخص کنند. علاوه بر این، آنها باید اطمینان حاصل کنند که استفاده از آن به نفع همه کسانی است که به طور یکسان از آن استفاده می کنند.

 

3. نگرانی های قابلیت اطمینان

طبق نظرسنجی HubSpot State of AI، 30 درصد از بازاریابان از هوش مصنوعی استفاده نمی کنند زیرا معتقدند گاهی اوقات اطلاعات نادرستی تولید می کند. کاربران هوش مصنوعی به این فناوری تکیه می کنند تا همانطور که تبلیغ می شود عمل کنند، اما نگرانی های معتبری در مورد قابل اعتماد بودن نتایج حاصل از آن وجود دارد.

برتوس بر این نکته استوار است که می‌گوید، “در هوش مصنوعی، هیچ کمبودی در مفاهیم اخلاقی وجود ندارد – فقط بستگی به این دارد که از لنز چه کسی نگاه می‌کنید. به عنوان مثال، برای برندها، یک معضل اخلاقی که ممکن است مجبور شوند با آن دست و پنجه نرم کنند این است که چگونه می‌جنگند.” استفاده از هوش مصنوعی مولد را در بازاریابی محتوای خود فاش خواهیم کرد. آیا مخاطب سزاوار این است که بداند چه زمانی چیزی – مثلاً یک پست وبلاگ – توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است یا باید مخاطبان اکنون تصور کنند که نام بازی است؟

به طور معمول، هوش مصنوعی منابع دقیق اطلاعاتی را که با کاربران به اشتراک می‌گذارد، فاش نمی‌کند – خیلی کمتر یک برنامه بازی برای کاهش تصادف یا بررسی زمانی که اطلاعات نادرست یا فاش شده است. برای مبارزه با این نگرانی‌ها، اخلاق هوش مصنوعی می‌تواند این تردیدها را به برنامه‌های واقعی برای تغییرات سودمند تبدیل کند.

 

مزایای هوش مصنوعی اخلاقی

قابلیت اطمینان بیشتر و حفاظت از حریم خصوصی:

اگر این فناوری به استانداردی صنعتی برای ارائه شفافیت و افشای قابل توضیح به کاربران تبدیل شود، اخلاق هوش مصنوعی می‌تواند درک مردم از این فناوری را تغییر دهد. ایجاد اعتماد در این فناوری احتمالاً استفاده از آن را افزایش می دهد و به کاربران امکان می دهد فرآیندها و نحوه استفاده از داده ها را درک کنند.

 

از تعصب ناعادلانه خودداری کنید

برتوس همچنین گفت: “از دیدگاه مصرف کننده، سوگیری یک نگرانی فوق العاده مهم است و اینجاست که سواد هوش مصنوعی کلید خواهد بود – فقط به این دلیل که هوش مصنوعی آن را گفته است، به این معنی نیست که دقیق یا قابل اعتماد است. همه اینها به این معنی است که ما فقط سطح چیزی را که ممکن است، بلکه در مورد آنچه خطرناک است نیز خراشید

 

 

مترجم: ابراهیم اسدی؛ مشاور کسب و کار          

منبع: تریستن تیلور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

preloader