تفاوت بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
Rate this post
تفاوت بازاریابی سنتی با بازاریابی دیجیتال

بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتالی دو روش متفاوت بازاریابی برای رسیدن به مخاطبان هدف، برندسازی تجاری و در نهایت افزایش فروش برای معماران خلاق و جسور و بلند پرواز می‌باشد.

تا پایان این مطلب همراه من باشید، تا ضمن آشنایی با تعریف بازاریابی سنتی و دیجیتال، اصول بکار بردن این دو نوع بازاریابی را در کسب و کار بدانید.

 

بازاریابی سنتی چیست؟

در بازاریابی سنتی برای برندسازی، مشتری یابی و فروش محصول یا خدمات از روش هایی مانند تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، مطبوعاتی، بروشورها و تبلیغات مستقیم در فروشگاهها، بازار و حتی منازل، جشنها و مراسمات اعیاد، مذهبی استفاده می شود.

این روش ها معمولاً برای رسیدن به مخاطبان مورد نظر در محل های عمومی مانند خیابان ها، فضای کاری، تلویزیون و رادیو به کار می روند.

 

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتالی  یا digital marketing از روش هایی مانند تبلیغات PPC، محتوای مارکتینگ، بازاریابی ایمیل، بازاریابی شبکه های اجتماعی و بهینه سازی موتورهای جستجو استفاده می کند.

معماران با ذوق و هدفمند، از این روش ها بیشتر برای رسیدن به مخاطبان اینترنتی در دنیای دیجیتال استفاده می کنند.

 

تفاوت اساسی بازاریابی سنتی و دیجیتال

  • تفاوت اصلی بازاریابی سنتی و دیجیتالی در روش های استفاده شده برای رسیدن به مخاطبان است.
  • در بازاریابی سنتی، مخاطبان بصورت فیزیکی در محل های عمومی قرار دارند، در حالی که در بازاریابی دیجیتالی، مخاطبان در دنیای دیجیتال و اینترنتی قرار دارند.
  • بازاریابی دیجیتالی ( (digital marketingبه شرکت های معماری و معماران جوان اجازه می دهد تا با استفاده از تکنولوژی و ابزارهای دیجیتالی، ارتباط وسیع‌تر و گسترده‌تری با مخاطبان خود برقرار کنند و به آنها خدمات و محصولات خود را معرفی کنند. در بازاریابی سنتی به تعداد کمتر و موقعیت مکانی کوچکتری تعامل متقابل برقرار می‌کند، لذا احتمال اینکه خدمات یا محصولات خود را به افراد در سطح وسیع معرفی شود، بسیار کمتر است.
  • در حال حاضر، تعداد زیادی از مخاطبان به دنبال محتوای دیجیتالی هستند و این نشان می دهد که بازاریابی دیجیتالی تبدیل به یک ابزار قدرتمند در جذب و نگهداری مخاطبان شده است.
  • با استفاده از بازاریابی دیجیتالی، معماران هوشمند می توانند به سرعت در دنیای دیجیتال به رشد و پیشرفت بزرگی برسند.
  • یکی از مزایای بازاریابی دیجیتالی، دقت بیشتر در نوع مخاطبان است که شرکت های تولیدی یا خدماتی براحتی می‌توانند با آنها ارتباط برقار کنند، و به آنها پیام خود را ارسال کنند. این موضوع به شرکت ها کمک می کند تا به شکل بیشتری با مخاطبان خود هماهنگ شوند و پیام های خود را به شکلی ارائه دهند که بیشترین تاثیر را بر روی آنها داشته باشد.
  • بازاریابی دیجیتالی به شرکت ها امکان می دهد تا با استفاده از داده های مربوط به مخاطبان خود، به شکل بیشتری به آنها نزدیک شوند و در نتیجه بهترین پاسخ را برای نیازهایشان ارائه دهند.
  • البته ناگفته نماند که بازاریابی سنتی، با توجه به حضور قدرتمند بازاریابی دیجیتال هنوز از پتانسیل بالایی برای برندسازی و فروش محصولات و خدمات معماران می باشد.

 

بازاریابی سنتی، یا بازاریابی دیجیتال

یکی از دغدغه های روزمره مدیران شرکت های معماری و برندهای مشهور معماری اینست؛

  • بهترین روش بازاریابی کدام روش است؟
  • بازاریابی سنتی نتیجه بهتری دارد یا بازاریابی دیجیتال؟
  • تمرکز خود را بر بازاریابی سنتی قرار دهیم یا بازاریابی دیجیتال؟

انتخاب روش بازاریابی ( سنتی یا دیجیتال) مناسب برای هر شرکت به عوامل مختلفی مانند:

  • نوع فعالیت
  • بازار هدف
  • هدف کسب و کار
  • بودجه بستگی دارد.

در واقع، هر دو رویکرد بازاریابی سنتی و دیجیتالی مزایا و معایب خود را دارند و بسته به شرایط مختلف، ممکن است یکی از آنها بهترین گزینه باشد.

بازاریابی سنتی همچنان یکی از موثرترین روش های بازاریابی در بسیاری از صنایع است.تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، مطبوعاتی و تبلیغات در خیابان باعث می شوند که شرکت ها به طور مستقیم با مخاطبان خود در ارتباط باشند و محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی کنند.

از سوی دیگر، بازاریابی دیجیتالی امروزه به یکی از اصلی ترین روش های بازاریابی شرکت‌ها و فعالین بازار تبدیل شده است. با استفاده از بازاریابی دیجیتالی، شرکت های معماری و معماران جوان می توانند به طور بیشتری با مخاطبان خود در دنیای دیجیتال در ارتباط باشند و محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی کنند.

به طور کلی، با توجه به تغییرات رو به رشد در دنیای دیجیتال، بازاریابی دیجیتالی به شکل بیشتری در حال رشد است و در بسیاری از صنایع به عنوان یکی از اصلی ترین روش های بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرد.

 با این حال، بازاریابی سنتی نیز همچنان می تواند در برخی صنایع و برای بعضی شرکت ها، به عنوان یکی از روش های بازاریابی موثر باشد.

با توجه به تحولات گسترده و پیچیده فناوری اطلاعات در صنعت بازاریابی، بسیاری از شرکت ها به دنبال استفاده همزمان از رویکرد های بازاریابی سنتی و دیجیتالی هستند تا به بهترین نتیجه در بازاریابی خود برسند.

پیشنهاد دپارتمان بازاریابی مجموعه راز معماری به معماران خلاق و توانمند استفاده از هر دو روش سنتی و دیجیتال برای برندسازی و افزایش فروش خدمات معماران عزیزاست. اما ضمن توجه به حفظ مشتری قدیمی خود، هرگز از پتانسیل قدرتمند و ثروتساز فضای دیجیتال غافل نشوید، که در آینده نزدیک سخت پشیمان خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

preloader