۲۰ آمار جالب هوش مصنوعی که بازاریابان باید در سال ۲۰۲۳ بدانند

0 دیدگاه
مقاله آموزشی
Rate this post
۲۰ آمار جالب هوش مصنوعی که بازاریابان باید در سال ۲۰۲۳ بدانند

20 آمار جالب هوش مصنوعی که بازاریابان باید در سال 2023 بدانند

دنیای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در حال گسترش است و بازاریابان باید به آن توجه کنند. هوش مصنوعی تقریباً در هر صنعتی برای بهبود فرآیندهای تجاری و بازاریابی آن پیاده‌سازی می‌شود و داده‌های پیرامون این فناوری خیره‌کننده هستند.
برای کمک به درک بهتر بازاریابان ازجدیدترین پیشرفت‌های هوش مصنوعی، فهرستی از آمارهای جالب هوش مصنوعی را گردآوری کرده‌ایم که می توانید این آمارها را در تعیین استراتژی کسب و کار خود در نظر بگیرید.

 

20 آمار جالب هوش مصنوعی در حوزه بازاریابی

آمار جالب هوش مصنوعی

آمار پذیرش هوش مصنوعی
آمار هوش مصنوعی بازاریابی
آمار ربات چت هوش مصنوعی
نگرش نسبت به آمار هوش مصنوعی

 

آمار جالب هوش مصنوعی

برای درک اهمیت هوش مصنوعی، باید از دیدی وسیع به آن نگاه کنید. در اینجا برخی از آمارها در مورد بازار جهانی هوش مصنوعی، و اینکه کدام شرکت ها این فناوری را در اولویت قرار داده اند، برای شما آورده شده است.

1. ارزش بازار هوش مصنوعی (AI) : در حال حاضر نزدیک به 100 میلیارد دلار آمریکا است و انتظار می‌رود تا سال 2030 به 20 برابر افزایش یابد و به حدود 2 تریلیون دلار برسد.

2. هوش مصنوعی (AI) : به شدت برای عملیات خدمات و عملکردهای مرتبط با توسعه محصول و خدمات در صنعت فناوری پیشرفته و مخابرات استفاده می شود.

3. رقابت فعلی بازار هوش مصنوعی توسط IBM رهبری می شود که بیش از 9 درصد از سهم بازار جهانی را در اختیار دارد.

4. آی‌بی‌ام با بیش از 5500 خانواده ثبت اختراع تا نوامبر 2020، شرکت پیشرو در اختراعات یادگیری ماشین فعال و هوش مصنوعی در سراسر جهان است.

5. در کنار IBM در رقابت جهانی ثبت اختراعات هوش مصنوعی، مایکروسافت و سامسونگ قرار دارند که هر کدام از 500 خانواده ثبت اختراع از IBM هستند.

 

آمار پذیرش هوش مصنوعی

کسب‌وکارها شروع به ساده‌سازی فرآیندها با استفاده از هوش مصنوعی کرده‌اند، فقط کافیه به افزایش قابل توجه پیاده‌سازی فناوری هوش مصنوعی در چند سال گذشته نگاه کنید.

6. هوش مصنوع (AI) از سال 2017 تا 2018 رشد خیره کننده ای در نرخ پذیرش داشته است و از سال 2019 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. این هوش مصنوعی در سال 2022 در مقایسه با نرخ پذیرش در سال 2017 نزدیک به 2.5 برابر رشد کرد.

7. در سال 2022، بسیاری از شرکت‌ها از هوش مصنوعی برای بهبود سیاست‌ها و نیازهای استخدامی خود، کاهش نیاز به استخدام اضافی و فعال کردن روش‌های کارآمدتر استخدام استفاده می‌کنند.

 

آمار هوش مصنوعی بازاریابی

بازاریابان از فناوری برای استراتژی کسب و کار خود استفاده می کنند. این آمار را بررسی کنید تا ببینید چگونه می توانید هوش مصنوعی را در شرکت خود استفاده کنید.

8. در سال 2021، بازار هوش مصنوعی (AI)در بازاریابی 15.84 میلیارد دلار آمریکا برآورد شد. این منبع پیش بینی کرد که ارزش آن تا سال 2028 به بیش از 107.5 میلیارد افزایش خواهد یافت.

آمار هوش مصنوعی بازاریابی

9. بیش از 80 درصد از کارشناسان صنعت نوعی از فناوری هوش مصنوعی را در فعالیت های بازاریابی آنلاین خود ادغام می کنند.

10. هنگامی که در یک نظرسنجی اخیر در مورد حوزه های کاربردی اصلی هوش مصنوعی بازاریابان پرسیده شد، تقریباً 50 درصد از پاسخ دهندگان از ایالات متحده، کانادا، بریتانیا و هند زمانی که در مورد حوزه های کاربردی اصلی هوش مصنوعی بازاریابان سؤال شد، هدف گذاری تبلیغات را ذکر کردند.

 

آمار ربات چت هوش مصنوعی

صنعت خدمات مشتری با معرفی چت ربات های هوش مصنوعی تغییر کرده است. این فناوری چه برای بهبود خدمات مشتری و چه برای جمع‌آوری خودکار داده‌ها برای گزارش‌های داخلی، آمار شگفت‌انگیزی را به دست می‌دهد.
منبع : ai chatbotImage

11. پیش‌بینی می‌شود که بازار چت‌بات‌ها در سال 2025 به حدود 1.25 میلیارد دلار برسد که نسبت به اندازه بازار در سال 2016 که به 190.8 میلیون دلار آمریکا رسیده بود، افزایش قابل‌توجهی دارد.

12. 26 درصد از بازاریابان تجارت (B2B)که از چت بات ها در برنامه های بازاریابی خود استفاده می کنند بین 10تا 20 درصد حجم تولید سرنخ بیشتری به دست آوردند.

13. یک نظرسنجی در اکتبر 2022 در ایالات متحده نشان داد که 57٪ از بازاریابان B2B از چت بات ها در برنامه های تولید تقاضا برای درک بهتر مخاطبان خود استفاده می کنند.

14. 55 درصد دیگر گفتند که این کار را برای تولید سرنخ های جدید انجام داده اند.

15. 43 درصد دیگر از بازاریابان آمریکایی اظهار داشتند که چت بات ها به آموزش مشتریان بالقوه کمک می کنند.

 

نگرش نسبت به آمار هوش مصنوعی

• بنابراین هوش مصنوعی توسط مشتری یا مشتری معمولی شما چگونه درک می شود؟
• آیا عموم مردم در مورد استفاده از هوش مصنوعی ملاحظاتی دارند؟
• این آمار ممکن است به شما در درک بهتر رایج ترین برداشت ها از آن کمک کند.

16. در یک نظرسنجی در سال 2023 که در ایالات متحده انجام شد، 48 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که نه فتوشاپ و نه تصاویر هوش مصنوعی مولد از چهره/افراد نباید در تبلیغات رسانه های اجتماعی استفاده شود.

17. 25 درصد دیگر از پاسخ دهندگان گفتند که هر دو نرم افزار تصویر برای تبلیغات رسانه های اجتماعی قابل قبول هستند.

18. 45 درصد از مصرف‌کنندگان پاسخگو نمی‌دانستند که فناوری‌های هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) چگونه کار می‌کنند.

19. 73 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که معتقدند هوش مصنوعی و ML پتانسیل تأثیرگذاری بر تجربه مشتری (CX) دارند.

20. 48٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که اگر تجربه مشتری آنها را با یک نام تجاری بیشتر کند، بیشتر با هوش مصنوعی تعامل خواهند داشت.

 

 

 مترجم: ابراهیم اسدی؛ مشاور کسب و کار          

منبع : تریستن تیلور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

preloader